Gezonde alternatieven voor je food cravings

Gezonde alternatieven voor je food cravings


Het is het begin van de week en je hebt eigenlijk wel zin in een snack. Wat is er fijner dan aan die suikerbehoefte toegeven? Niets eigenlijk. Maar we weten allemaal dat het veel beter is om voor vitamientjes te kiezen. Maar wat kun je dan het beste naar binnen stouwen om die need for sugar tegen te gaan?

Eigenlijk heb je elk moment van de dag wel zin in chocolade. Of chips. Of chocoladechips, ook heel erg lekker. Maar we zouden tonnetje rond zijn als we toe zouden geven aan alle lekkernijen. Maar ja, als het monster in je maag gevoed wil worden, kun je dat moeilijk negeren. Food snacks to the rescue: wij hebben een overzichtje voor je gemaakt wat je het beste kunt eten bij een bepaald soort snacktrek.

Chocolade: als je zin hebt in een stukje bruin goud, heb je magnesium nodig. Ja, je kunt een koetjesreep uit de kast trekken, maar je kunt ook gaan voor rauwe cacao, noten, zaten of groente en fruit. Nadat je deze gezonde alternatieven hebt genuttigd, zul je merken dat je minder snakt naar chocolade.

Alles met suiker: houd je vast, want suiker is nogal alles omvattend. Zo’n beetje alles wat slecht is voor je lijf, wordt omgezet in suiker. Wanneer je zin hebt om je gezicht te begraven in een berg met donuts zijn er allerlei dingen waar je lichaam echt zin in kan hebben, namelijk: koolstof, carbon, fosfor, zwavel of tryptofaan. Wat je dan kunt eten, houd je weer vast: broccoli, druiven, kaas, kip, vers fruit, rundvlees, vette vis, eieren, melkproducten, noten, groenten, granen, cranberries, mierikswortel, kool, bloemkool, rozijnen, zoete aardappel en spinazie. Genoeg keus dus!

almonds-768699_1920

Brood of pasta: in dit geval wil je lichaam maar al te graag dat je voedsel met nitrogeen naar binnen werkt. In dat geval kun je het beste kiezen voor: vette vis, noten, bonen en chiazaad.

Olieachtig eten: je lichaam wil dan graag iets met calcium eten. Ga dus bijvoorbeeld voor melk, kaas of groenebladgroentes. Als je een beetje op de calorieën wilt letten, adviseren wij trouwens om niet voor de kaas te gaan.

Zout eten: in dit geval wil je lichaam of chloride of silicium. Dan kun je het beste vette vis, geitenmelk, (cashew)noten of zaden eten

Bron: Coaching en Weight Management

+ There are no comments

Add yours